Muzikale huisstyle – hoe klink jij?

Een visuele huisstyle voor je bedrijf is normaal. Helemaal ingeburgerd. Een logo, je eigen kleuren, style, illustraties en foto’s. De manier waarop je herkenbaar bent en jezelf onderscheidt. Door de opkomst van Youtube Videos, vlogs, podcast, Instagram tv, zijn de manieren om jezelf te laten zien en jouw boodschap uit te dragen en jouw publiek te bereiken gegroeid.
En is daarmee ook een nieuwe uitdaging geboren. Hoe kan ik me onderscheiden in mijn video’s, hoe ben ik gelijk herkenbaar en hoe kan ik makkelijk mijn publiek de juiste sfeer zetten die ik zou willen?

Muziek is daarbij de meest krachtige manier om jezelf te versterken. Meer impact te maken met jouw boodschap én je te onderscheiden. De vraag is: “hoe klink jij?” En wat is jouw muzikale huisstyle voor jouw video’s, vlogs, podcast, event of bedrijf??

In de afgelopen jaren heb ik mij gespecialiseerd in het maken van unieke jingles,  introtunes en leaders op maat voor vlogs & podcast, liedjes op maat voor bedrijven & events.
Maar er zijn meerdere opties die je kunt kiezen voor jouw muzikale huisstyle. De een gaat voor volledig op maat, de ander voor een beetje op maat en weer een ander kiest voor stockmuziek.  Je kan  het zo uniek en persoonlijk maken als jij wilt!
Afhankelijk van jouw budget maak jij de keuze voor jouw bedrijf.

 

Het verschil tussen maatwerk,  gedeeltelijk op maat in combinatie met stockmuziek en stockmuziek…

Maatwerk

Met maatwerk kun je een gehele eigen  unieke muzikale huisstyle laten maken.
Als je een compositie, lied of jingle op maat laat maken, dan pas ik mij volledig aan aan jouw wensen, sfeer en vibe die je wilt uitstralen.
Hoe persoonlijker, hoe groter de investering. Maar ook hoe unieker het is en hoe meer je jezelf met je eigen muziek, sfeer en boodschap kunt onderscheiden. Bovendien ben je alleen gebruiker van een maatwerk-stuk. Je weet dus zeker dat je dit nooit ergens anders zal terughoren.
Samen gaan we op zoek naar welke muziek soort, vibe en sfeer passen bij jou en jouw bedrijf, maar ook vooral wat resoneert bij jouw publiek. Dit past erg goed bij een bedrijf of product waarbij het helder is wie de doelgroep is en met welk doel content wordt gemaakt.
Een voorbeeld van een op maat gemaakte muzikale huisstyle zie je hier:

Gedeeltelijk op maat in combinatie met stockmuziek

Als je iets ertussen in wilt, dan heb ik ook de optie om een stockmuziekstuk te selecteren  en of hierop bijvoorbeeld een zin in te spreken of in te zingen. Of dat je een stockmuziekstuk wat ik heb gecomponeerd laat aanpassen, bijvoorbeeld een instrument toevoegen, langer maken of inkorten…
Een voorbeeld van een mix tussen stockmuziek en maatwerk is deze podcast tune van Gwyneth Leermakers.
Gwyneth leverde mij haar tekst aan, en gaf haar voorkeur aan voor stockmuziek, en ik sprak het voor haar in.

Je kunt hierbij ook denken aan muziek gebruik voor bijvoorbeeld een event.
Een leuk voorbeeld wat ik op aanvraag maakte voor Anne Raaymakers:

 

Stockmuziek

Heb je niet zo’n groot budget, dan is stockmuziek een goede optie. Ik heb een stockmuziekbank gecomponeerd met veel verschillende muziek in verschillende stylen. Voordeel hiervan is dat het relatief goedkoop is.  Nadeel ervan is dat meerdere mensen het kunnen gebruiken en het dus niet helemaal uniek is. 
Als je stockmuziek wilt afnemen, dan heb ik daarin drie keuzes: het all-in membership, losse muziektracks en een soundprofile track membership. Je mag zelf zoeken in de stockmuziek bank, maar je mag mij ook vrijblijvend advies vragen als je muziek zoekt. 

Een all in membership voorbeeld is  het kanaal van  Simone van papaisdeliefste.com
Sarah is een member van het all – in membership.