Muziek gebruiken in je bedrijf
Veel mensen doen al wel iets met muziek voor hun bedrijf. Ze gebruiken het onder een bedrijfsvideo, vlog, podcast…
De één is zich meer bewust van de impact van muziek op de kijker / luisteraar dan de ander.
Muziek is één van de manieren om je luisteraar direct in een bepaalde sfeer te laten komen die jij wilt dat zij ervaren als iets te maken krijgen met jouw bedrijf.
Vandaag de dag is video, podcast, vloggen, social media ontzettend belangrijk geworden. 80 % van de online media is video.
En er zullen dus een hoop mensen zijn, ook in jouw branche die video in (gaan) zetten.
Jij wilt je natuurlijk onderscheiden van de rest. Een eigen huisstyle is niet meer weg te denken.
Visitekaartjes, logo, kleuren, lettertype, foto’s in de style die jij wilt uitdragen.
Een muzikale huisstyle wordt ook steeds belangrijker. Zie muziek als de manier om alles te verbinden en eenheid te scheppen. Je kunt jouw herkenbaarheid vergroten, je onderscheiden en het helpt je om gemakkelijker je boodschap binnen te laten komen bij jouw klant.
Wat is een muzikale huisstyle?
Een muzikale huisstyle is de muziek die past bij jouw bedrijf. Maar die ook vooral past bij jouw boodschap én die resoneert bij jouw klant.
Hoe wil jij dat de klant zich voelt als hij of zij bij jou komt voor een dienst van jou?
Je kunt muziek op maat laten maken die perfect aansluit bij wie jij bent. Bijvoorbeeld in de vorm van een jingle of een op maat gemaakt lied of compositie. Je kunt ook kiezen voor het gebruik van stockmuziek. Deze muziek is niet uniek en voor alleen-gebruik, maar ook met stockmuziek kun je tot een fijne muzikale huisstyle komen.
13 manieren om muziek terug te laten komen in je bedrijf
Als je muziek onderdeel wilt laten zijn van jouw huisstyle, en jij je ermee wilt onderscheiden, herkenbaarder wilt zijn en eenheid wilt creëren kun je hieronder 13 manieren vinden hoe je een muzikale huisstyle kunt doortrekken in jouw bedrijf.
Jouw muzikale huisstyle kan bestaan uit een pakket muziek die ik voor je op maat maak welke je op verschillende manieren kunt gebruiken voor bedrijfsactiviteiten.
- Jingle of stockmuziek als intro en outro muziek voor (wekelijkse of thema) video’s.
- Als achtergrond muziek in je video’s
- Voor een video reeks in een challenge of online programma
- Als intro en outro muziek voor je podcast
- Muziek of een lied op maat voor je event
- Telefoon wachtmuziek
- Wacht kamer muziek voor in jouw praktijk
- Muziek ter ondersteuning van een presentatie
- Voor alle video – posts op social media kanalen
- Als achtergrond muziek voor je webshop of website
- Voor een reclame op de radio
- Muziek voor tijdens of voorafgaan aan een live event op bijv. Facebook.
- Voor je bedrijfsvideo.