Muzikale huisstyle branding QUICKscan

Muziek is een van de meest krachtige tools om herkenbaarheid, verbinding en daarmee impact te maken voor jouw bedrijf.

– Dat weet ik inmiddels- na honderden muziekstukken te hebben gemaakt ;-), heel veel praktische casussen te hebben begeleid en heel veel er over te hebben gelezen.
Ik ben een doener. Ik begin gewoon. Misschien komt het door mijn achtergrond als muzikant. Ik heb alles geleerd in de praktijk.

Het is dus ook wel logisch dat ik muziek niet met mijn hoofd maak, maar vooral op gevoel.

Hoe muziek werkt uitleggen voelt voor mij wat gek. Enerzijds omdat het zo logisch voelt, maar ook anderzijds omdat ik

ik zelf ook niet de woorden had om het überhaupt uit te leggen.

In de afgelopen jaren was ik vooral gefocust op het maken van muzikale vertalingen van mensen en bedrijven.

Maar hoe meer ik dit deed, hoe mee ik ook ging inzien dat dit eigenlijk een hele slimme manier is om jezelf als merk uit te dragen.

Ik begreep steeds meer dat muziek in je bedrijf ook een huisstyle is. Net zoals je visuele huisstyle, een logo, het format voor je video’s etc.
Eigenlijk moet alles wat je uitzet aan content herkenbaar zijn, zodat mensen gelijk in jouw feeling en vibe komen als ze jou tegenkomen online.

Steeds meer begreep ik dus ook dat muziek een hele grote invloed heeft op ons brein en hoe we ons (onbewust kunnen) voelen.

Dat is een heel interessant stuk. Omdat je muziek dus kunt inzetten om een gevoel in werking te zetten bij iemand anders.

Niet gewoon een leuk liedje of muziekje gebruiken dus. Muziek kun je heel strategisch terug laten komen op heel veel verschillende gebieden zowel online of offline in je bedrijf.

In de afgelopen jaren durf ik best te zeggen dat ik me heb gespecialiseerd in voelen en verstand verbinden. Ik kan je en de weg wijzen op welke manier en waar je muziek kunt inzetten,

En dit ook gelijk vertalen in muziek op maat. Dat kan zijn alleen een compositie, soundlogo, gezongen jingle, mediatiemuziek muziek, stockmuziek.

Elk bedrijf is uniek en heeft dus ook een eigen geluid. Een eigen muzikale huisstyle!

Om erachter te komen welke onderdelen jij kan inzetten binnen jouw huisstyle is het handig om eerst eens te kijken naar welke onderdelen online en offline je muziek zou kunnen inzetten.Maar elk bedrijf dat muziek omarmd, zal niet alleen gezien maar ook letterlijk gehoord worden 🙂

En natuurlijk wil jij dat JIJ wordt gehoord, jouw eigen sound, wat past bij JOU! Zodat je jezelf kunt onderscheiden en je super herkenbaar bent.

Ben je al klaar voor een Muzikale huisstyle branding QUICKSCAN?

De scan om in kaart te brengen of en waar  en hoe je muziek kunt inzetten voor je bedrijf on en offline.

Deze muzikale huisstyle brandingscan is uitsluitend voor (online) ambitieuze onderneemsters die:

  • Je weet wie je bent en hoe jij wilt dat mensen jou ervaren.
  • Video, vlogs, podcast en social media volledig hebben omarmd en (deels) een online business hebben of dat op korte termijn van plan zijn.
  • Je gelooft in de impact van muziek als middel om mensen diep (aan) te raken
  • Je bent op zoek naar de manier hoe je nog meer jouw feel, vibe en boodschap kunt uitdragen als bedrijf in jouw online (en offline) content.

Wat je gaat ontdekken door de muzikale huisstyle branding quickscan:

 

  • Waar er nog winst valt te halen voor jouw bedrijf op het gebied van muziekgebruik
  • Inzicht en helderheid waar je in je bedrijf zowel online als offline muziek kunt gaan inzetten.
  • Hoe je in 3 stappen meer verbinding, eenheid en impact kunt creëren met muziek voor jouw content, producten en diensten.
  • Op welke manier je jouw boodschap, feel en vibe kunt vertalen naar muziek.