Muzikale huisstyle branding QUICKscan
Muziek is een van de meest krachtige tools om herkenbaarheid, verbinding en daarmee impact te maken voor jouw bedrijf.
– Dat weet ik inmiddels- na honderden muziekstukken te hebben gemaakt ;-), heel veel praktische casussen te hebben begeleid en heel veel er over te hebben gelezen.
Ik ben een doener. Ik begin gewoon. Misschien komt het door mijn achtergrond als muzikant. Ik heb alles geleerd in de praktijk.
Het is dus ook wel logisch dat ik muziek niet met mijn hoofd maak, maar vooral op gevoel.
Hoe muziek werkt uitleggen voelt voor mij wat gek. Enerzijds omdat het zo logisch voelt, maar ook anderzijds omdat ik
ik zelf ook niet de woorden had om het überhaupt uit te leggen.
In de afgelopen jaren was ik vooral gefocust op het maken van muzikale vertalingen van mensen en bedrijven.
Maar hoe meer ik dit deed, hoe mee ik ook ging inzien dat dit eigenlijk een hele slimme manier is om jezelf als merk uit te dragen.
Ik begreep steeds meer dat muziek in je bedrijf ook een huisstyle is. Net zoals je visuele huisstyle, een logo, het format voor je video’s etc.
Eigenlijk moet alles wat je uitzet aan content herkenbaar zijn, zodat mensen gelijk in jouw feeling en vibe komen als ze jou tegenkomen online.
Steeds meer begreep ik dus ook dat muziek een hele grote invloed heeft op ons brein en hoe we ons (onbewust kunnen) voelen.
Dat is een heel interessant stuk. Omdat je muziek dus kunt inzetten om een gevoel in werking te zetten bij iemand anders.
Niet gewoon een leuk liedje of muziekje gebruiken dus. Muziek kun je heel strategisch terug laten komen op heel veel verschillende gebieden zowel online of offline in je bedrijf.
In de afgelopen jaren durf ik best te zeggen dat ik me heb gespecialiseerd in voelen en verstand verbinden. Ik kan je en de weg wijzen op welke manier en waar je muziek kunt inzetten,
En dit ook gelijk vertalen in muziek op maat. Dat kan zijn alleen een compositie, soundlogo, gezongen jingle, mediatiemuziek muziek, stockmuziek.
Elk bedrijf is uniek en heeft dus ook een eigen geluid. Een eigen muzikale huisstyle!
Om erachter te komen welke onderdelen jij kan inzetten binnen jouw huisstyle is het handig om eerst eens te kijken naar welke onderdelen online en offline je muziek zou kunnen inzetten.Maar elk bedrijf dat muziek omarmd, zal niet alleen gezien maar ook letterlijk gehoord worden 🙂
En natuurlijk wil jij dat JIJ wordt gehoord, jouw eigen sound, wat past bij JOU! Zodat je jezelf kunt onderscheiden en je super herkenbaar bent.
Ben je al klaar voor een Muzikale huisstyle branding QUICKSCAN?
De scan om in kaart te brengen of en waar en hoe je muziek kunt inzetten voor je bedrijf on en offline.